Om oss
För inköpareFör leverantörerAnvändarnas egna ordOm ossJobba hos oss

Oscar Hellström på Credentia

Användarintervju
May 25, 2023
Vi testade flera andra system, men ingen av dem var lika användarvänliga eller effektivt som Accurator

Hur hjälper Accurator dig i ditt inköpsarbete?
Accurator är ett perfekt verktyg för att snabbt, smidigt och effektivt säkerställa vår inköpsprocess.
Det ger oss en klar översikt över alla projekt och dess entreprenörer och leverantörer.
Dessutom har systemet gjort det enkelt för mig att hålla koll på vilkakollektivavtal och arbetsgivarorganisationer leverantörerna är ansluta tillsamt att vi också får en översikt på företagens kreditvärdighet, innehavande avID06 och arbetsgivaravgifter vilket har varit till stor hjälp för attsäkerställa att de följer gällande bestämmelser.
Genom att använda Accurator kan vi enkelt följa upp och kontakta leverantörer,och med att man tydligt ser sista dag för anbudslämning som läggs till i varjeförfrågan kan jag snabbt se när anbudstiden börjar rinna ut.

Vad anser du är den största vinsten med att använda Accurator?
Den största vinsten med Accurator är att jag nu har en mer strukturerad och effektiv inköpsprocess. Genom att använda Accurator har jag ökat antalet anbud jag får in på varje förfrågan, vilket har lett till att jag har kunnat jämföra fler alternativ och hitta bättre avtal. Dessutom har vi nu ett verktyg för att hantera hela inköpsprocessen, från förfrågan till kontrakt, vilket har hjälpt oss att spara tid och undvika missförstånd eller misstag. Accurator har verkligen förenklat mitt inköpsarbete på alla sätt och jag är väldigt nöjd med resultatet.

I Accurator så kan vi se och följa flödet i samtliga inköp och kan enkelt gå in och komplettera förfrågningar, lägga till leverantörer somanmält sitt intresse och se vilka som inte har tittat på vår förfrågan, för attsedan enkelt gå in och se leverantörens kontaktuppgifter, man behöver intelängre leta i telefonlistor, inkorgen, företagens hemsida eller efter gamlavisitkort för att hitta den kontakt vi letar efter.

 

Hur mycket tid anser du att du sparar genom att använda Accurator?
Accurator går att använda i så många steg i projektet, själva förfrågningar får vi ut på halva tiden, eventuella kompletterar tar bara några minuter, leverantörs uppföljning på en bråkdels av tiden.

Detta har frigjort tid till att mera nogsamt kan gå igenom och kvalitetssäkra inkomna anbud, vi har får mer tid att träffa våra leverantörer och säkra upp att vi får med oss allt vi vill ha och behöver samt utreda alternativa smartare lösningar.

Innan vi började använda systemet var det mycket tidskrävande att hantera alla leverantörsförfrågningar och anbud manuellt. Men nu kan vi enkelt skapa och hantera förfrågningar och få in anbud från flera leverantörer samtidigt, vilket har hjälpt att spara mycket tid.
Genom att använda en och samma plattform för alla mina medarbetare så samlas all nödvändig information för varje upphandling i Accurator, man kan lätt gå tillbaka och titta vad som skickat och samtliga i organisationen har åtkomst för att se alla delar av kontraktet, de ligger inte längre i en separat inkorg och försvinner.  


Vad fick er att välja Accurator?
Vi valde Accurator eftersom det var det mest användarvänliga och effektiva inköpssystemet vi hittade på marknaden. Vi testade flera andra system, men ingen av dem var lika användarvänliga eller effektivt som Accurator. Dessutom har Accurator en rad användbara funktioner som vi inte kunde hitta någon annanstans. Sammantaget var Accurator helt enkelt det bästa valet för oss.

Team-Accurator
Dela
Välj redskapet som garanterar smidigare upphandlingar

Testa Accurator redan idag – boka tid med en av våra experter.

Boka möte