Accurator grundades hösten 2019 och har växt fram ur avsaknaden av moderna och effektiva hjälpmedel för inköp och upphandling i byggsektorn. Grundarna har själva lång erfarenhet ifrån byggbranschens inköpsled och brinner för att effektivisera och digitalisera traditionella arbetssätt.
Accurator vill framförallt kunna ge inköpare mer tid men även möjlighet till full insyn i inköpskedjan, förutsättningar till transparens och en sund konkurrens i ledet mellan beställare, entreprenörer och leverantörer.
Funktionerna utvecklas jämsides med inköpare för att säkerställa brukarnyttan och igenkännandet av processen för att minimera inlärningskurvan hos användaren. Tack vare detta utvecklingssamarbetet så känner inköpare igen sig i processflödet direkt och upplever att det är väldigt enkelt att arbeta i Accurator.
Även om teamet besitter en bred inköpskompetens så samlar vi all feedback från användarna och tillsammans med experter inom UX så försöker vi att omvandla det traditionella arbetssättet till något effektivare som alla kan arbeta i oavsett tidigare datorkunskap.
Kunderna får en mjukvara som anpassats efter deras önskemål och arbetssätt samtidigt som Accurator ständigt blir bättre. Vi tror inte på ett inköpsverktyg som ska fungera för ”alla” branscher om något ska bli riktigt bra och genomtänkt. Vårt mål är att vara det ledande inköpsverktyget för byggbranschen.
I användarintervjuer så upplever Accurators användare att de sparar 40-70% i arbetstid som de istället kan lägga på förhandling, kvalitet och lönsamhet.