Att använda Accurator som leverantör är helt kostnadsfritt och att skapa ett leverantörskonto är inte nödvändigt för att svara på förfrågningar från Accurator.
Väljer man att inte skapa ett konto, kan ni fortsätta att använda er vanliga e-postinkorg för kommunikation via vår portal.
Varför ska man skapa ett konto?
Fördelarna med att skapa ett konto för en leverantör:
Att skapa ett konto är gratis, men vissa funktioner är betalda prenumerationstjänster som beställs inne i systemet.
För att skapa ett konto för ditt företag måste vårt användaravtal signeras av firmatecknare med BankID. Om detta inte är möjligt kan ni kontakta support@accurator.se för manuell hantering.
Hur man svarar på en förfrågan i Accurator:
Du får ett e-postmeddelande från noreply@accurator.se med detaljer om anbudet/avsändaren och en direktlänk till anbudssidan.
På anbudssidan kan du läsa om projektet, skicka en avsiktsförklaring, synkronisera viktiga datum med din kalender, dela förfrågan med kollegor, lämna in ditt anbud, kommunicera med upphandlaren, uppdatera kontaktinformation, och överskåda tidigare inlämnade anbud.
I videon nedan så visar vi hur du som leverantör använder Accurator för att svara på en förfrågan
Vill du öka din synlighet och få fler anbudsförfrågningar från inköpare på Accurator?